אריזה משפחתית – הרכבים הנכונים למשפחות ברוכות ילדים

זאב נחמנזון  טו טבת, תשפ  1/12/2020

ילדים זה שמחה, ילדים זה ברכה, וכמוהם גם מכונית גדולה. על אף שמשפחות רבות בישראל מונות כשש נפשות או יותר – נראה שמספר הרכבים הערוכים להסיע משפחה כזו אינו מספיק. אז איך בכל זאת תוכלו למצוא רכב שיארוז את המשפחה כולה? בשביל זה אנחנו כאן
.......................

אריזה משפחתית – הרכבים הנכונים למשפחות ברוכות ילדים

צילום: shutterstock
משנות ה-50 ועד סוף שנות ה-90 מטרתה היחידה של המכונית הייתה להגיע מנקודה א' לנקודה ב' ולרוב הדגמים היה מבנה דומה הכולל תא נוסעים המותאם ל-4 נוסעים ונהג ותא מטען.

עיקר ההבדלים בין יצרני הרכב השונים נגעו לאיכות הרכב בפרמטרים שונים כמו סוג ונפח המנוע, השילדה, בטיחותו ואמינותו והעיצוב – שהיווה סמל סטטוס ושיקול מכריע בבחירת הדגם. פרמטרים אלו חשובים מאד גם היום בפרט כשהדגש העיקרי המשמעותי בבחירת רכב הוא על התאמתו לצרכי הלקוח.

קטגוריות שונות, ביניהן גודל הרכב והשימוש בו, מכתיבות ליצרניות הרכב השונות לייצר דגמים מתאימים, שיענו על הצרכים השונים: מרכבי ספורט המיועדים ל-2 נוסעים, דרך דגמי מיני-משפחתיים חסכוניים מאד בדלק, רכבי משפחה קלאסיים וכאלה המיועדים ל-7 נוסעים ומעלה המכוונים לנישה מצומצמת יותר – שוק הרכב הישראלי מגוון מאוד וכדי לבחור את הרכב האידיאלי עבורכם, עליכם להבין תחילה מהו הצורך שלכם שעליו הוא יענה.

רק תבחרו
נראה ששוק הרכב הישראלי הנוכחי מצוי בתקופה מצויינת לרכישת רכב חדש – הוא מגוון מאוד ועתיר דגמים, אפשרויות הרכישה ותנאי התשלום אטרקטיביים במיוחד וניתן למצוא טרייד אין משתלם – גם עבור לקוחות פרטיים. על אף קיומן של הזדמנויות רבות לרכישה טובה שתקל על חייכם בדרכים, חשוב לעשות זאת נכון וכדאי להתמקד בכמה מישורים עיקריים, שיסייעו לכם בקבלת ההחלטה.
כמה נהגים, כמה נוסעים וכמה נסיעות

כמה נהגים, כמה נוסעים וכמה נסיעות
משפחה ברוכת ילדים היא גם משפחה עם מטלות ומשימות רבות יותר. רכב גדול בו 7 מושבים או יותר יכול להיות נוח במצב בו המשפחה כולה נוסעת יחד רוב הזמן לאותם המקומות, או לחילופין אם החלטתם לצרף אנשים נוספים מעבר למשפחה הגרעינית. מעבר לנוחיות, אחזקת רכב אחד גדול צפויה להיות חסכונית יותר עבורכם מהחזקת שני רכבים סטנדרטיים. במידה ואתם מועסקים בארגון המציע רכב החברה, מומלץ שתבדקו האם ניתן לקבל רכב גדול יותר עבור משפחות ברוכות ילדים – מה שיחסוך לכם עלויות גם כן.
מאידך אם עיקר עיסוקכם הוא איסוף הילדים והסעתם לחוגים, קניות או ביקורים לא מתוכננים ושגרתכם היומית אינה קלה ומפרכת – יתכן והחזקה של שני רכבים היא האופציה המומלצת עבורכם. אמנם אופציה זו עשויה להיות יקרה יותר אך בהחלט תהפוך את סדר היום שלכם לנוח וקל יותר לניהול.

איך משיגים איכות – עבור כמות?
אם ברכבים גדולים נפשכם חפצה, יתכן ותיתקלו במבחר מצומצם יותר של דגמים מאחר והם מתאימים לנישה קטנה יותר העונה על צורך ספציפי. יחד עם זאת, גם עבורם קיימים פרמטרים חשובים שכדאי לקחת בחשבון כמו נפח מנוע, שכן אם מדובר בנפח גדול – יתכן וילווה בצריכת דלק גבוהה שתורגש בהוצאות החודשיות.

גם טיפולים ותחזוקה צריכים להוות שיקול בבחירת הדגם שכן רכבים המגיעים לביקורים רבים יותר במוסך יבזבזו את זמנכם וכספכם. הקדשת זמן מספק יבטיח גם בחירת רכב טובה וגם התאמה ללקוח עתידי מתאים שהרכב עונה על צרכיו.

פרמטר אחרון וחשוב מכל שעליו אין להתפשר הוא הבטיחות. לרכבים גדולים יותר יתרונות אך גם חסרונות על הכביש שחשוב להכירם ולהבין את משמעותם. הרעיון הוא למצוא רכב שמעבר לכך שמכיל את המשפחה כולה הוא גם שומר עליה שלמה. אז אם במשפחה יש גם ילדים קטנים מומלץ שתדאגו לכיסאות מתאימים ולנקודות עיגון טובות ונוחות.

לסיכום, חשוב שתגדירו לכם מראש את הצורך העיקרי עליו יענה הרכב. במידה והחלטתם לרכוש רכב – בין אם בטרייד אין ובין אם יד שניה, ודאו שהוא אכן מתאים לגודל המשפחה, חסכוני ויותר מכל – בטוח.

נסיעה נעימה ובטוחה.